Kompaniya

"Texnomart" MChJ — 2008-yilda jahon moliyaviy inqirozi davrida asos solingan yirik savdo tarmog‘i bo‘lib, O‘zbekistonda katta va kichik maishiy texnika hamda elektronika mahsulotlarini sotishga ixtisoslashgan. Kompaniyaning bosh ofisi Toshkent shahrida joylashgan.
Tarixi
2008-yil. — Kompaniya tashkil etildi. Shu yili Toshkent shahrining markazida, Mirobod bozori yaqinida 380 kvadrat metr maydonli birinchi do‘kon ochildi. Dastlabki bir necha yil mobaynida do‘konda faqat maishiy texnika sotildi va asosan atrofdagi tumanlardagi xaridorlarga xizmat ko‘rsatildi.
2009. — 2010-yillarda 3 ta to‘laqonli do‘kon ochildi, shahar bo‘ylab yangi savdo nuqtalarini ochish orqali tarmoq tizimini shakllantirish yo‘lidagi dastlabki qadamlar qo‘yila boshlandi.
2010-yil. — Yunusobod tumanida navbatdagi uchinchi do‘kon ochildi;
2011-yil. — Chilonzor tumanida, Farhod bozori yonida 5-do‘kon o‘zining bo‘lajak xaridorlari uchun eshiklarini ochdi.
2012-yil. — Yashnobod tumanidagi Beshariq (Kadisheva) ko‘chasida 6-savdo nuqtasi ochildi.
2014-yil. — Onlayn xarid qilish va onlayn muddatli to‘lov imkoniyatiga ega bo‘lgan internet-do‘konni ishga tushiradi; shu yilning 6-fevral kuni Chilonzor tumanida kompaniyaning navbatdagi 7-do‘koni ochiladi.
2016-yil. — Katta miqyosda rebrending o‘tkazildi. "Technomart" nomi hozirgi brend nomiga o‘zgartirildi. Bu jarayonda nafaqat firma uslubi, balki butun brendning joylashuvi ham yangilandi. Bir nechta keng ko‘lamli reklama kampaniyalari amalga oshirildi. Bunda televideniye, tashqi reklama va internet-reklama kabi turli aloqa kanallarida faol targ‘ibot ishlari olib borildi.
Kompleks marketing yondashuvi samarali bo‘lib, natijalar kutilgandan ham oshib ketdi; bozor va iste’molchilarni uzluksiz o‘rganish hamda tahlil qilish keyingi muhim qadamga yo‘l ochdi.
2017-yil. — O‘zbekiston Respublikasi shaharlari bo‘ylab firma do‘konlari ochila boshlandi; 9-aprelda "Malika" savdo qatorlarida 9-do‘kon, 8-oktyabrda Farg‘ona shahrida 10-do‘kon, 1-dekabrda esa Parkent bozorida 1 - do‘kon o‘z faoliyatini boshlaydi.
2018-yil. — "Extra" deb nomlangan do‘konlarning yangi formati ishga tushirildi. Bu do‘konlarda nafaqat maishiy texnika, balki mebel ham mavjud. 2018-yilda sotuvlar o‘tgan yilga nisbatan 219% o‘sdi. 5-mart kuni kompaniya o‘zining YouTube kanalini ishga tushirdi. 23-iyulda Chirchiq shahrida o‘n ikkinchi do‘kon, 7-oktyabrda Namangan shahrida 13-raqamli do‘kon, 4 va 25-noyabrda GUM va "Compass" savdo markazlarida, 9-dekabrda esa Andijon shahrida navbatdagi do‘konlar ochildi.
2019-yil. — Do‘konlarning qo‘shimcha formati – "Mini" ishga tushirildi. (2019-yilda 2018-yilga nisbatan o‘sish 300 foizdan ortiq bo‘ldi); 4-may kuni 17-raqamli Eski Shahar do‘koni ochildi, 23-iyun kuni 18-raqamli Yunusobod-2 ikkinchi savdo nuqtasi ochildi, 15.08.2019-yilda Bag‘dod shaharchasida 19-raqamli do‘kon, 08.12.2019-yilda esa 20-raqamli Orzu do‘koni ish boshladi.
2020-yil. — 8-martda Andijon shahrida 21-raqamli ikkinchi do‘kon, 28-avgustda 22-raqamli "Rivera" savdo-ko‘ngilochar markazi, 20-sentyabrda qadimiy Samarqand shahrida 23-raqamli, 7-oktyabrda esa 24-raqamli "ECOPARK" do‘konlari o‘z eshiklarini ochdi.
2021-yil. — Yana 13 ta savdo nuqtasi ochildi: 10-fevralda 25-raqamli "Sampi", 11-aprelda Buxoro shahrida 26-raqamli, 25.07.2021-da Sergeli tumanida 27-raqamli, 01.08.2021-da Andijon-3da 28-raqamli, 03.09.2021-da Uchko‘prikda 29-raqamli, 13.11.2021-da "DEPO" savdo-ko‘ngil ochar markazida 30-raqamli va hokazo.
2022-yil. — 28-may kuni 31-raqamli Sergeli-2 do‘koni, 2-iyulda 32-raqamli Beshariq do‘koni, 6-avgustda 33-raqamli Parkent do‘koni, 2-sentyabrda 34-raqamli Toshloq do‘koni, 4-sentyabrda 35-raqamli Minor do‘koni, 15-oktyabrda Chilonzor metro bekati yaqinidagi "Integro" savdo markazida 36-raqamli do‘kon, 25-sentyabrda 37-raqamli Keles do‘koni, 26-noyabrda 38-raqamli Chust do‘koni ochildi. 14-noyabrda Andijon viloyatidagi Shahrixon shahrida 39-raqamli do‘kon ish boshladi. 10-dekabrda esa Nukus shahrida qirqinchi do‘kon o‘z eshiklarini ochadi.
2025-yil. — Kelib, chakana savdo tarmog‘i taxminiy hisob-kitoblarga ko‘ra, respublika bo‘ylab 45 ta filialga ega bo‘ladi. U barcha ma’muriy markazlar va viloyatlarning yirik shaharlarida joylashgan bo‘lib, umumiy savdo maydoni 33 000 kvadrat metrdan ortiqni tashkil etadi.
Ijtimoiy aksiyalar
O‘zbekistonning jazirama yozida konditsioner zaruriy ehtiyoj hisoblanadi. Yozda quyosh tik tushgan joyda harorat +60 darajagacha ko‘tarilishi mumkin. Shuning uchun may oyidan boshlab televizor ekranlarini konditsionerlar reklamasi to‘ldirib yuborishi tabiiy hol.
2019-yilda o‘tkazilgan ijtimoiy aksiya, reklama qilinayotgan mahsulotlarning texnik xususiyatlarini oddiy sanab o‘tish va narxlarni taqqoslash o‘rniga, Lokals agentligi bilan hamkorlikda bo‘lajak xaridorlarga konditsionerning iste’mol afzalligini aniq ko‘rsatib berdi. Bunda odamlarning jazirama issiqda qanday xo‘rsinishlari va nihoyat konditsionerli uyga qaytganlarida qanday yengil nafas olishlari tasvirlandi.
G‘oya shunday asosga qurilganki, o‘zbekistonliklar biror narsa yoqmasa "Eeee" deyishga, aksincha, nimadir ko‘ngliga o‘tirsa "Ooooo" deb xitob qilishga odatlanishgan. Chakana savdo kompaniyasi konditsionerlar savdosini 310 foizga oshirib, keyingi chorakda ham ushbu o‘sish sur’atini saqlab qolishga erishdi. Ijodiy yondashuvning cho‘qqisi sifatida 2019-yilda Red Jolbors reklama va marketing festivalida oltin va kumush o‘rinlarni qo‘lga kiritish bo‘ldi.
Xalqaro xotin-qizlar bayrami arafasida «Texnomart*» jamoasi Lokals bilan birgalikda Xalqaro xotin-qizlar kuniga munosib sovg‘a faqat mikserlar, changyutgichlar va boshqa oshxona anjomlari ekanligiga rozi bo‘lmadi. Go‘yo - bu uy xo‘jaligining bir kuni. Shu sababli, 2019-yil va 2023-yil 8-martda tarmoq maishiy texnikani sovg‘a sifatida sotishdan bosh tortdi va erkaklarga smartfonlar, staylerlar, aqlli soatlar va noutbuklar kabi individual sovg‘alarga e’tibor qaratishni taklif qildi.
"Biz tushunamizki, erkaklar o‘z sevgilisiga sovg‘a sifatida maishiy texnika tanlashining sababi ularning tushunmasligi, eshitmasligi yoki ayollarning asosiy vazifasi faqat uy-ro‘zg‘or ishlari deb o‘ylashi emas. Aksincha, ular samimiy soddalik bilan kundalik tashvishlarni yengillashtirmoqchi bo‘lishadi. Chunki ko‘pincha qo‘lda kir yuvishning qanchalik qiyin ekanligi yoki dazmol yana sevimli ko‘ylak yoki bluzkani kuydirgani haqida shikoyatlarni eshitishadi. Shuning uchun ham bunday xaridlar orqali kundalik muammolarni hal qilishga qaror qilishadi," - deya ta’kidlanadi OAV press-relizlarida.
Bunday vaziyatda biz jamoatchilik e’tiborini quyidagi holatga qaratishga harakat qildik: texnika turmush o‘rtog‘ining vazifalarini qanchalik yengillashtirmasin, u butun oila farovonligi uchun xizmat qiladi. Ovqat tayyorlanadi, kiyim yuviladi, uy tozalanib sarishta qilinadi - bularning barchasi nafaqat ayol uchun, balki butun oila a’zolari uchun amalga oshiriladi.
Eng muhimi, butun mamlakat bo‘ylab minglab ayollarni qo‘llab-quvvatlash amalga oshirildi, brend minnatdor xonimlardan ko‘plab ijobiy sharhlar oldi, kampaniya 1,5 milliondan ortiq odamni qamrab oldi.
Ijtimoiy faoliyat
Yaqinda "ONA" jamoat fondi zamonaviy jihozlarga muhtoj bo‘lgan to‘rtta umumta’lim maktabi haqida ma’lumot berdi. Masalan, 1082 o‘quvchi tahsil olayotgan 21-maktabda atigi 13 ta kompyuter bo‘lib, ular 17 yil avval o‘rnatilgan edi. 43-maktab ham texnik yordamga muhtoj — bu yerda uzoq vaqtdan beri bepul IT-to‘garak ochishni xohlashgan, ammo 1867 o‘quvchi uchun atigi 15 ta kompyuter ajratilgan.
«Bolalarimiz juda faol va qiziquvchan, ularga hamma narsa qiziq. Yangi texnologiyalar, robotlar, innovatsion ishlanmalar haqida gap ketganda, ularning ko‘zlari porlaydi. Bunday o‘quvchilar bilan ishlash yoqimli, ularga yanada ko‘proq foydali bilim berishni, yangilik o‘rgatishni xohlaysan. Shuning uchun ular uchun IT-to‘garak ochishga qaror qildik. Lekin kompyutersiz bu deyarli imkonsiz», — deya vaziyatni tushuntirdi Namangandagi o‘qituvchi.
«Texnomart*» va Payme to‘lov tizimi murojaatga javob berib, muammoning yechimi sifatida Payme Mahalla loyihasining ikkinchi bosqichi ishga tushirildi. Uch kun ichida to‘lov tizimi foydalanuvchilari 500 000 000 ball jamg‘ardi. Xayriya aksiyasida qariyb 5 800 kishi qatnashib, yig‘ilgan ballar evaziga 12 000 dan ortiq ehson yo‘lladi.
«Texnomart*», Payme va ONA jamg‘armasi birgalikda Namangan viloyatidagi to‘rtta maktabning informatika xonalarini 50 ta kompyuter bilan jihozladi. Bu "Payme Mahalla" aksiyasining uzoq hududlardagi maktablarga ko‘rsatilgan ikkinchi yordami bo‘ldi. Aksiyaning birinchi bosqichida esa Qoraqalpog‘iston maktab o‘quvchilari zamonaviy kompyuterlarga ega bo‘lishdi. Ilova foydalanuvchilarining 2 000 nafari o‘z hissasini qo‘shib, 385 nafar o‘quvchining yangi qurilmalarda ta’lim olishini ta’minladi.
Bunday tashabbuslar fuqarolarni birlashtiradi. Shuningdek, brendlar bilan hamkorlik qilish orqali odamlar muayyan xayriya tashkilotlariga bo‘lgan ishonchsizlik muammosini hal qilishadi. Ularning tekshiruvini bevosita brend o‘zi amalga oshiradi. Natijada, fuqarolar va kompaniyalar o‘rtasida samarali hamkorlik shakllanadi, bunda har bir inson foydali bo‘lishi va o‘z imkoniyatidan kelib chiqib yordam ko‘rsatishi mumkin.
«Texnomart*» jamiyat uchun ahamiyatli loyihalarda faol ishtirok etadi. Kompaniya xodimlari muntazam ravishda donorlik uchun qon topshirishadi, xayriya yugurishlarida qatnashishadi va turli ijtimoiy tashabbuslarni qo‘llab-quvvatlashadi. Bunga yorqin misollardan biri — bolalarni himoya qilish xalqaro kuniga bag‘ishlangan "Qiziqarli yoz" tanlovi. Ushbu loyiha doirasida maxsus Telegram-bot orqali ota-onalar farzandlarining yozni qanday o‘tkazishni orzu qilgani haqidagi qo‘lyozma xatlarini bo‘lishishgan.
«Texnomart*» xat yo‘llagan 139 nafar bolaning orzusini amalga oshirdi. Har biri uchun qiziqarli va mazmunli yoz faslini yaratib, unutilmas taassurotlarga ega bo‘lish imkoniyatini taqdim etdi. Bolalarning istaklariga qarab ularga sport va raqs to‘garaklari, til va matematika kurslari, pazandachilik hamda rasm chizish mashg‘ulotlari uchun sertifikatlar, shuningdek, oromgohlarga yo‘llanmalar sovg‘a qilindi.
Yutuq va mukofotlar
Adweek talqini bo‘yicha "Yil brendi" - har yili o‘tkaziladigan reklama va marketing tanlovi.
«AdWeek» 2018 — Korporativ uslub; do‘kon interyeri; Print and outdoor reklama.
«AdWeek» 2019 — Yil brendi 2018
«Yil kashfiyoti» — Adweek
«Yil mijozi» 2019 — Red Jolbors festivali versiyasi ga ko‘ra.
«Yil mijozi»; «TAF!» — 2019
«MAKON», 2024 - Texnomart "Livedune" tahlil platformasi tomonidan "Tashkent Digital Awards" mukofotiga sazovor bo‘ldi va 2024-yilning eng ko‘p muhokama qilingan brendiga aylandi